Ekonomi

Küresel BT kesintisi hava yolculuğu ve hizmetlerini aksatıyor

Dünyanın dört bir yanındaki havalimanları ve havayolları, çeşitli sektörleri etkileyen yaygın bir BT kesintisi nedeniyle bugün önemli aksaklıklar yaşadı. Yolcular gecikmeler, iptaller ve check-in sorunlarıyla karşılaşırken, Edinburgh Havalimanı gibi yerlerde biniş kartı tarayıcılarının “sunucu çevrimdışı mesajları” gösterdiği bildirildi. Yolculara havalimanına gitmeden önce uçuş durumlarını online olarak kontrol etmeleri tavsiye edildi.

Bankaları ve medya şirketlerini de etkileyen kesintinin, farklı sektörlerde yaygın olarak kullanılan Microsoft (NASDAQ:MSFT) yazılımındaki bir sorunla bağlantılı olduğu düşünülüyor. Microsoft, kesintinin nedenini “Azure destekli iş yüklerimizin bir kısmındaki yapılandırma değişikliği” olarak tanımladı ve bunun Office 365 uygulama ve hizmetlerine erişimde zorluklara yol açtığını belirtti.

Hong Kong Uluslararası Havaalanı ve Singapur’un Changi Havaalanı manuel check-in işlemlerine geçmek zorunda kalanlar arasındaydı, ancak Hong Kong uçuş operasyonları üzerinde herhangi bir etki olmadığını bildirdi.

Siber güvenlik firması Crowdstrike tarafından bugün 0530 GMT’de gönderilen bir uyarıda, “Falcon Sensor” yazılımının Windows cihazlarda çökmelere ve mavi ekranlara neden olduğu belirtildi. Uyarıda manuel bir geçici çözüm de yer alıyordu ancak Crowdstrike konuyla ilgili yorum yapmadı.

Kaos Madrid’den Yeni Delhi’ye kadar uzanırken, Eurocontrol uçuş etkilerinin boyutunun belirsiz olduğunu belirtti. Madrid-Barajas Havaalanı’ndaki yolcular kuyruklar ve bilgi eksikliğiyle karşı karşıya kalırken, Amerika Birleşik Devletleri’nde Federal Havacılık İdaresi (FAA), American Airlines, United Airlines ve Delta Airlines’ın bugün erken saatlerde durmasına yol açan iletişim sorunlarını kaydetti. American Airlines o zamandan beri operasyonlarına devam ediyor.

Schiphol, Berlin, Londra Gatwick ve Edinburgh gibi Avrupa havalimanları da kesintiden etkilendiklerini bildirdi. ACI Europe sözcüsü Agata Lyznik, sorunun Microsoft Azure ile ilişkili olması nedeniyle tüm havalimanlarının etkilenmediğini belirtti.

İspanyol havayolu şirketi Iberia’nın iptalleri önlemesi ve sabah 9:25’ten itibaren elektronik ve online check-in işlemlerini yeniden başlatması ile bazı havayolları ve havalimanları hizmetleri eski haline getirebilirken, diğerleri geçici çözümler uygulamak zorunda kaldı.

Yeni Delhi’de el yazısıyla biniş kartları verildi ve kapı bilgileri beyaz tahtalarda gösterildi. Dubai Uluslararası Havalimanı da check-in işlemlerinde aksaklıklar yaşandığını bildirdi ancak alternatif bir sistem kullanmayı başardı.

Havacılık sektörünün hassas zamanlamaya olan bağımlılığı onu bu tür kesintilere karşı savunmasız hale getirmektedir, çünkü küçük gecikmeler bile tüm gün boyunca programları aksatabilir. Avrupa Birliği’nin üç saatten fazla gecikme yaşayan yolculara tazminat ödenmesini gerektiren düzenlemeleri var ancak bu durumda yasal sorumlulukların nasıl ele alınacağı belirsiz.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

selendihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Balibey Escort
Mustafa Kemal Escort
İnönü Escort
Selahaddin Eyyubi Escort
Karaağaç Escort
Meşrutiyet Escort
Ahmetli Escort
Baklalı Escort
Cevizli Escort
Ulus Escort
Sururi Escort
Bucaklı Escort
Harmandere Escort
Fatih Escort
Yeni Escort
İhsaniye Escort
Tantavi Escort
Bağlar Escort
Tahtakale Escort
Fikirtepe Escort
Aydınlar Escort
Gümüşsuyu Escort
İncirköy Escort
Merkezefendi Escort
İmrahor Escort
Sayalar Escort
Öğümce Escort
Caddebostan Escort
Büyükçekmece Escort
Mevlana Escort
Celaliye Escort
Yeşilbağlar Escort
Aydınlar Escort
Esentepe Escort
Bahçelievler Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Fikirtepe Escort
Koşuyolu Escort
Karacaköy Escort
Çukur Escort
Yayla Escort
Kuruçeşme Escort
İcadiye Escort
Derviş Ali Escort